Klachtenregeling

Ik doe mijn uiterste best om u op een professionele en prettige manier te behandelen. Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent. Heeft u een klacht over de behandeling of over de manier waarop ik met u ben omgegaan? Laat het mij dan weten. Ik sta open voor feedback en zie het als een kans om de kwaliteit van mijn zorg te verbeteren.


De eerste stap is om uw klacht met mij te bespreken. Vaak kunnen we samen tot een oplossing komen. Een open gesprek kan misverstanden verhelderen en onvrede wegnemen. Mocht u het lastig vinden om dit gesprek aan te gaan, dan kunt u advies inwinnen bij een patiëntenorganisatie zoals Zorgbelang Nederland (www.zorgbelang-nederland.nl).


Als we er samen niet uitkomen, dan kunt u een klacht indienen via de officiële klachtenregeling van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF), waarbij ik ben aangesloten. Deze klachtenregeling is onafhankelijk en voldoet aan de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).



Meer informatie over deze klachtenprocedure vindt u op www.defysiotherapeut.com of in de folder “Een klacht over uw fysiotherapeut”, die u op verzoek digitaal of op papier kunt ontvangen.